نماز در سخن دانشمندان غربی
نوشته شده توسط : داش حسین

- الکسیس کارل در کتاب نیایش در مورد نماز و دعا می گوید: دعا و نماز کوشش است در آدمی برای رسیدن به خدا و صحبت کردن با موجودی نادیدنی که آفریننده همه چیز و حکمت اعلی است . دعا و نماز ، عملی است که آدمی را در حضور خدا قرار می دهد .

وی در مورد تاثیر نیایش می گوید: نیایش ، به آدمی نیروی تحمل غم ها و مصائب را می بخشد و هنگامی که کلمات منطقی برای امیدواری نمی توان یافت ، انسان را امیدوار می کند و قدرت ایستادگی در برابر حوادث بزرگ را به او می دهد. نیایش علاوه بر اینکه آرامش به وجود می آورد . بطور کامل و صحیحی در فعالیت های مغزی انسان یک نوع شگفتی و انسباط باطنی و گاه قهرمانی و دلاوری را تحریک می کند.

- دیل کارنگی ، روانشناس معروف می گوید: چرا همه روزه ، نیروهای خود را با نماز ، حمد و دعا تقویت نمی کنیم و تجدید سازمان نمی دهیم ؟!  روان شناسان دریافته اند که دعا و نماز و داشتن یک ایمان محکم به دین، نگرانی، تشویش و ترس راکه موجب اکثر ناخوشی های ماست، بر طرف می سازد .

- مارسل بوازا ، اسلام شناس معاصر سوئیس و یکی از مشهورترین پژوهندگان اروپایی می گوید: نماز یادآوری مستمر یگانگی و عظمت خداوند و ابراز اشتیاق برای راه یافتن در مقام قرب الهی است. این تغییر حالت دائمی باعث آن می گردد که امور عادی زندگی ، آدمی را در خود غرق نکند.

- نورمن وینست گریسی: دعا و نماز بزرگترین نیرویی است که برای مبارزه با دشواریهای زندگی روزانه و به دست آوردن آرامش روحی شناخته شده است.

- روژه گاروردی فیلسوف و دانشمند معروف فرانسوی: در نماز ، انسان به خود باز می گردد و همه هستی را در وجود خویش احساس می کند و نماز ، انسان با ایمان را به ستایش خدا وا می دارد .

- کنث . و . مورگان ، دانشمند آمریکایی می گوید: عبادت روزانه در واقع فریضه ای است که بشر در قبال رحمت بیکران الهی انجام می دهد و با ادای این فریضه از خالق متعال مدد می جوید تا در میدان حیات و صحنه تنازع بقا پیروز گردد.
- ویلیام جیمز معتقد است: اگر نیرویی برای تحمل و پیش آمدها لازم باشد ، در اثر دعا و نماز بدست می آید .

- دکتر توماس هایس اوپ می گوید: مهمترین مطلبی که من در طول چند سال تجربه و آزمایش به دست آورده ام ، این است که بهترین وسیله برای درمان بی خوابی نماز است ، با این قید که من پزشکم و این سخن را می گویم که نماز بهترین وسیله ای است که تاکنون برای توسعه اطمینان و تسکین اعصاب و آسایش و نشاط شناخته شده است که زمینه بی خوابی را برطرف می کند. به عبارت دقیق تر ، مهمترین وسیله ایجاد آرامش در روان و اعصاب انسان نماز است .

- سیرل برت ، روان شناس انگلیسی با تاکید بر نظر ویلیام جیمز می گوید: ما به واسطه نماز می توانیم وارد انبار بزرگی از نشاط عقلانی شویم که در شرایط عادی یارای رسیدن به آن را نداریم .

برگرفته شده از:

http://yazduni-namaz.blogspot.com




:: موضوعات مرتبط: بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: نماز در سخن دانشمندان غربی , نماز , دانشمند , غرب , خدا , عبادت , بندگی , رحمت خدا , دعا , روزه , انسان , روان شناس , بنده ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 / 10 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: